Német cserediákok a Refiben

Márciusi elbúcsúzásunk óta vártuk már a viszontlátást a németországi Gymnasium Stolzenau diákjaival, melyre szeptember 26-án került sor. A németek már 25-én, szerda este megérkeztek Budapestre, ahol dr. Gaálné Becsy Adrienn és Kozma Kornélia tanárnők fogadták őket. Másnap városnézésre került sor Budapesten, ami a német cserediákok elmondása szerint élvezetesre sikeredett. Fővárosunk lenyűgözte őket és sajnálták, hogy Budapest méretéhez képest csak egy kicsiny részét sikerült megnézniük. Aznap este megérkeztek Debrecenbe, ahonnan a bejárós tanulók hazavitték őket, a kollégista tanulók cserediákjai pedig a kollégiumban lettek elszállásolva.

Pénteken az iskolában töltöttük a délelőttöt, ahol cserediákjaink különböző, főként nyelvi tanórákat látogattak meg. A délutánt már a partnerek együtt töltötték, én és néhány társam úgy döntöttünk, hogy Debrecen nevezetességeit mutatjuk meg nekik, mint például a Nagyerdőt, a Stadiont és az Egyetemet.

A hétvégét a cserediákok a vendéglátó családoknál töltötték. Szombaton voltak, akik a Hortobágyon voltak, volt olyan, aki a helyi szüreti bálra vitte el partnerét, de olyan is akadt, aki Bryan Adams koncertre látogatott el társával. A kollégista tanulók nagy része úgy döntött, hogy nem megy haza, hanem bemutatja cserediákjának egy kolis hétvége hangulatát – ami a visszajelzések alapján nagyon jó döntés volt. Élvezték a RAB focibajnokság hangulatát és álmélkodva figyelték, hogy milyen szoros barátságok kötődnek egy kollégiumban és mennyire össze tudja hozni a diákságot egy sportesemény és az ezzel járó közös szurkolás. Emellett hatalmas pozitívumként emelték ki azt, hogy nem csak velünk tudtak szorosabb kapcsolatot kialakítani, hanem a hétvégi bennmaradás miatt több kollégista tanulóval is lehetőségük nyílt megismerkedni. A vasárnapot legtöbben a Nyíregyházi Állatkertben töltöttük, amit cserediákjaink nagyon élveztek.

Hétfőn Eger felé vettük az irányt, ahol a magyar történelem egyik legmeghatározóbb helyszínét, az egri várat ismerhették meg vendégeink. A vár után a főtér és belváros felé vettük az irányt, ahol másfél óra szabadidő állt a rendelkezésünkre. Ezt a legtöbben egy gyors ebéddel és egy kis városnézéssel töltöttük el. Egerből Demjénbe vettük az irányt, ahol a Cascade Barlang – és Élményfürdőben töltöttünk el néhány kellemes órát.

A keddi nap délelőttjét az Agóra Tudományos és Élményközpontban töltötték a német diákok. Ebéd után Győri János tanár úr mutatta be nekik a Kollégiumot és a Nagytemplomot. Délután 17 órától került sor a búcsúbulira, melyet a gimnázium nagy előadójában tartottunk. Itt a 4 fős német-magyar csoportok bemutathatták az általuk elkészített színdarabjaikat, melyeknek a német és a magyar kultúra közötti különbséget kellett bemutatniuk. Ezután egy jó hangulatú táncházzal zárult az este, ahol magyar néptáncot tanítottunk a cserediákoknak.

Szerda reggel szomorúan ébredtünk, mert tudtuk, hogy ezek talán az utolsó együtt töltött perceink. A busz megérkezésével, könnyes szemekkel és az újra találkozás reményében váltunk el egymástól.

Hálásak vagyunk Istennek és a két iskola vezetőségének, hogy lehetőségünk nyílt részt venni ebben a programban és életre szóló barátságokat köthettünk.