Hírek
Szövegkinézet
  • Kisebb Kicsi Közepes Nagy Nagyobb
  • Alap Helvetica Segoe Georgia Times

Beszámoló a németországi cserediák útról

2019. március 21-én, tizenegy társammal, illetve kettő kísérőtanárral indultunk el Németországba a stolzenau-i gimnáziummal közös cserediák kapcsolat révén. Az út izgalommal teli volt, a repülőút sokunknak az első volt. Korán reggel indultunk és kora délutánra már Hamburgban voltunk. A repülőtéren találkoztunk a cserediákunkkal, illetve a német kísérőtanárokkal, majd egy kis vonatozás után a hostelhez értünk. Aznap tettünk még egy nagy sétát Hamburgban, majd egy étteremben vacsoráztunk. Korán nyugovóra tért a csapat. Másnap a hamburgi látványosságokat tekintettünk meg, majd egy 2 órás játék következett. Borítékok segítségével, egy-egy helyre kellett eljutnunk, a német diákok közreműködésével. Ezek után szabad program következett, majd Nienburgba vonatoztunk, ahonnan mindenki hazatért a családjához. A hétvége a fogadó családoknál tartalmasan telt. Mi Brémába utaztunk szombaton, ahol sokat nézelődtünk, vásároltunk. Vasárnap a Steinhuder Meer nevezetű tóhoz látogattunk. Hétfőn iskolába indultunk a helyi iskolai busszal. Óralátogatáson vehettünk részt, különböző csoportokban. Nekem az első óra testnevelés, aztán angol, majd földrajz volt. A tanórák nagyon jó hangulatban teltek, sokat beszélgettünk a diákokkal. Ebédeltünk a menzán, majd hamarosan hazatértünk. Másnap Hannoverbe látogattunk, ahol egy múzeumba látogattunk, hogy a középkori festészetről halljunk egy kis ismertetőt. Itt lehetőségünk volt festeni is. Aztán szabadprogram következett, legtöbben megrohamoztuk a Primarkot, hogy vegyünk néhány ajándékot. Ezután egy szabadulószobába mentünk. Nagyon izgalmas volt, főleg, hogy a játék eredeti nyelve a német volt, a cserediákok fordították nekünk az utasításokat angolra. Komoly odafigyelést igényelt. Az utolsó teljes napon újból a stolzenau-i iskolába mentünk. A közös projektünkön dolgoztunk, illetve mi magyarok palacsintát és kenyérlángost sütöttünk a búcsú partira. A búcsú parti vidám hangulatban telt. Levetítettük a kisfilmünket az utazásról, ezeket mi diákok kommentáltunk. Majd moldvai néptáncot tanítottunk a németeknek, amit nagy örömmel fogadtak, sőt még a tanárok is csatlakoztak hozzánk. Másnap kora reggel indultunk a nienburgi vasútállomásra, onnan tovább Hamburgba. A vasútállomásom búcsúzkodtunk, megbeszéltük, hogy tartjuk a kapcsolatot, és köszönetet mondtunk a fogadó családoknak. Az utunk hazafelé balesetmentesen telt, habár egy kicsit szomorúak voltunk, hogy haza kellett jönni. A többiek nevében is mondhatom, hogy rettenetesen élveztük ezt az egy hetet, s izgatottan várjuk a szeptembert, hogy barátaink visszatérjenek.