Diákbeszámoló a Magyar Református Középiskolák 25. Találkozójáról

A nagyszabású rendezvényt Karcagon szervezték idén június 30. és július 3. között. Iskolánkat Nagy Imre internátusvezető, Fehér Norbert vallástanár, Trungel Tamás (12.b) és Erős-Joó Kincső képviselte. Nevelőink közül még Maklári Mónika és Rozgonyi Zoltán vett részt a találkozón az RPI képviseletében. A határokon átívelő program teret adott az ünnepélyes beszédektől a különböző előadásokon át a közös ünneplésig.

Csütörtökön a középiskolák küldöttségeinek zászlós bevonulásával kezdődött a karcagi Nagytemplomban a nyitó istentisztelet. Vacsora közben kezdett feloldódni a társaság. A hangulatot fokozta a bolgár és görög táncokból álló esti táncház. Tábortűz is égett, hogy meg ne fázzunk. 🙂

Másnap előadást hallgattunk a kunok történetéről, megnéztük az korábbi találkozók képeiből összeállított kiállítást, ahol néhány ismerős arcra bukkantunk. Ebéd után városi GPS túra keretében mentünk fagyizni a belvárosba, bár a nagy meleg nem hagyott nyugton. Vacsora után a szervező iskola kórusa, színjátszó köre és bolgár néptáncegyüttese tartott előadást. A napot a városházára festett lézershow zárta.

Szombaton a hortobágyi Madárkórházat látogattuk meg. A nagy hőségben jólesett a szél a lovakocsikázáson. A mátai ménes lovait meg is simogattuk, közben a többi fiatallal ismerkedtünk, beszélgettünk. A vásártéren mindenféle szuvenír és ostor, kalap között sétálgattunk, majd a már egész nap emlegetett pusztai vacsora várt a Sóvirág Panzióban. A Forgórózsa Táncegyüttes bevont minket az egyszerű kis körtáncokba, ami után már nagyon jólesett mindenkinek a slambuc, pörkölt és töltött káposzta. Vacsora alatt a rock- és cigányzenekar is szólt, az éneklésbe többen beszálltak. Nagyon jó hangulatú estét tudhattunk magunk mögött.

A vasárnap reggeli istentisztelet és az élménydús találkozót közös úrvacsorával zártuk. Ebéd után búcsúztunk barátainktól, és indultunk haza, ki messzebbre, ki csak a szomszédba. Nagyon értékes embereket ismertünk meg, akikkel ezután tartjuk majd a kapcsolatot, belekóstoltunk a Hortobágy ízvilágába, táncoltunk, nevettünk, beszélgettünk, és közben rájöttünk, hogy ez a találkozó a kapcsolatokért van!