Iskolánk 11. b osztályos tanulói Jókai Mór emlékein keresztül elevenítették fel március 15-e eseményeit csütörtökön az Oratóriumban. Az első óra keretébe tömörítve komplex képet festettek, nem csak a nemzeti emlékezet által kitüntetett napról, de a forradalmat megelőző időszak kihívásairól is. Darabjuk kitért továbbá az egymást erősítő, nemzetközi és birodalmon belüli politikai folyamatoka, valamint a márciusi ifjak bemutatására, szerepére, illetve a szabadságharc utáni sorsukra egyaránt.
A Jókai szerepébe bújt diákok rendhagyó töriórára hajazó előadását korabeli katonadalok, Liszt Ferenc alakja és a Kollégiumunk 1848/49-es szellemi hagyatékainak – Függetlenségi Nyilatkozat, Orlai Petrich Soma allegorikus festménye – felidézése tette még színesebbé.
Az ünnepi alkalmat a sokéves hagyományoknak megfelelően a Kollégiumban található Petőfi-szobor megkoszorúzásával zártuk.
Miért a magyar szabadság napja?
Valóban a nemzetiségi kérdésen és a jobbágyok helyzetén múlott?
Hogyan hatottak egymásra a hazai és nemzetközi viszonyok?
Miért is tekinthető az elveszett szabadságharc ellenére győztesnek a forradalom?
Ezekre a kérdésekre kaphattunk választ a 11. b műsorán keresztül. Köszönjük nekik!
Jókai szerepében: Petróczi Anna Fruzsina, Dobos Gabriella, Fekete Borka Orsolya
(Tóth Áron – történelem tanár)