Kassai beszámolók

XIII. „Felvidéki séták” 2013. április 26-28.
a Rákóczi Szövetség szervezésében

Tervezett program: Kassa és környéke, Szepesség – Branyiszló, Szepeshely, Lőcse, Szepesszombat,Késmárk,Szepsi, Rozsnyó.

Résztvevők: tíz iskola határon innen és túl (felvidékről), mintegy nyolcvanan, két busszal. Magyarországról zömmel egyházi iskolák vettek részt a földrajzi – történelmi, szemet- és szívet nyitogató kiránduláson.

Iskolánkat Baló Anna, Erdei Mátyás Ákos, Horváth Ivett, Karmacsi Gábor, Kurgyis Pál, Lázár Bulcsú, Lévai Sándor, Molnár Sarolta Eleonóra és Zágonyi Márkó Tamás képviselték Kurgyis András tanár úr vezetésével.

Felvidéki Séta

2013.04.26-án egy olyan kirándulás napjára ébredtem, amikor olyan örömmel keltem fel, hogy ma megismerhetem a néhai Magyarország egyik kis részét, ami ma Szlovákia területe. Délben indultunk néhány társammal és Kurgyis András tanárúrral, a Debreceni Nagyállomásról. Az úticélunk Kassa volt, s az út közben már messzire látszottak a magas dombok, hegységek. Kassára érkezve gyönyörű templomokat tekinthettünk meg, de számomra a Szent Erzsébet Székesegyház volt a legszebb, hisz szívem visszahúz az egykori II. Rákóczi Ferenchez, aki itt alussza örök álmát. Este megérkezve szállásunkra kaptuk meg a vacsorát, ami nekem, mint magyar embernek nem volt a szám ízlésére tervezve,de az éhség most is nagyobb úrrá lett. A Késő éjszakai kilátás gyönyörű volt, hisz a városra kinézve szemetgyönyörködtető fényben fürödtünk. Másnap a Szepesség nyújtotta élvezeteket tekintettük meg, majd a Branyiszkói városnézéstől a Késmárki látogatásunkig minden olyan helyet megtekintettünk, ami magyar embernek élvezetes és kihagyhatatlan. Visszatérve Kassára ismét vacsora következett, ami után a Thália színházba mentünk s egy csodálatos produkciót tekintettünk meg. Másnap reggel sajnos a pakolás terhével kellett szembenéznünk, s elbúcsúzni Kassától. Számomra egy olyan program következett, ami engem az egész kirándulásunk alatt a legjobban megfogott és érdekelt. Ez egy szent mise volt, amit az Orsolyita templomban tekinthettünk meg. Én itt úgy feltöltődtem és olyan szeretettel jöttem ki a templomból, hogy aznap semmi sem ronthatta volna el a kedvem. Ezután, még több helyre is elmentünk ahol templomot illetve műemléket tekintettünk meg. Majd az utunk nem vezetett máshova, mint a mai Magyarországra, azon belül is Debrecenbe. Ezalatt a 3 nap alatt olyan élményeket, ismereteket kaptam, amit lehet az életemben máskor soha, ezért is legyen áldott az Úr neve. Én ezúton is megköszönöm a Rákóczi Szövetségnek ezt az élménnyel teli kirándulást és remélem minél több alkalmon továbbá is részt vehetek.

Zágonyi Márkó 9.A

Péntek délben (2013. ápr. 26.) gyönyörű, napsütéses időben indultunk Debrecenből Kassára. Hála Istennek egész hétvégén jó időnk volt. A buszon mindenki kényelmesen elfért, így a hosszú utazás is kellemesen telt. Út közben a csoportvezetőnk rengeteg új információt osztott meg velünk, mivel nem csak a történelemben volt jártas, hanem a földrajz világán keresztül is bemutatta nekünk a tájakat, amin áthaladtunk. Én ennek nagyon örültem, mivel inkább a természet érdekel és köt le.

A három nap során sok épülettel ismerkedtünk meg és mindezek mellett barátságokat köthettünk felvidéken élő fiatalokkal is. Erre főként este került sor kötetlen játék és beszélgetés közben.

Személyes kedvenc élményem a szombat esti Művészet című előadás volt a Thália színházban. A magyar színészek rendkívül tehetségesek voltak, még a kissé fáradt társaságunkat is meg tudták nevettetni.

Nem fogom elfelejteni az emlékeket, amit kaptam, remélem a jövőben még lesz lehetőségem eljutni Felvidékre.

Horváth Ivett Szalóme 10.C

Nagyon jól éreztem magam és fontosnak tartom az ilyen kirándulásokat, úgy ismerkedés, mint tágabb értelemben vett hazánk megismerése céljából. Azért is fontosnak tartom, mert kapcsolatokat lehet építeni, megismerhetünk más vidékeket, embereket az ottani életet, nyelvjárást, nevezetességeket, történelmünk az adott térséghez kapcsolódó részeit. Az idő is nagyon jó volt, így az is hozzájárult ahhoz, hogy a kirándulás még jobb legyen. Rengeteg érdekességet láttam, nagyon örültem, hogy Rákóczi sírját is láthattam.

A buszon kényelmes volt az utazás, mert jól elfértünk. Nagyon tetszett a kirándulás vezetőjének jelmondata: „Gyerünk cicukák!”. Remélem, hogy még máskor is részem lehet hasonló kirándulásokban, mert nagyon tetszett.